Llegir més" />
12
nov.
2020

Posant llum a la fira i posant llum al comerç de proximitat

La Fira de Novembre d’enguany te un marcat caràcter virtual però continua apostant per la campanya de dinamització comercial al centre de Vilanova i la Geltrú. És ben sabut que la Fira de Novembre d’enguany no ha pogut celebrar-se com voldríem i que les circumstàncies de la COVID19 han fet inviable la presència d’estands a l’Espai Públic. Amb tot, el context ens ha permès apostar més pel format virtual de la Fira, sent el web www.firadenovembre.cat un aparador de la ciutat, del seu teixit empresarial i de tot el dinamisme que la ciutat de Vilanova i la Geltrú incorpora.

En els últims anys la Fira de Novembre havia arribat a un bloqueig en el seu desenvolupament. Ja vam preveure un nou model de fira de novembre i un nou format per aquest any. Es tractava de donar un major protagonisme a les empreses de la ciutat i al sector comercial posant-los a la Rambla Principal, dotar-nos d’un major caràcter social i apostar per una especialització econòmica de la fira en l’àmbit de la innovació, al tecnologia, la robòtica i el coneixement aprofitant tots els actius que tenim a la nostra ciutat. Aquesta especialització es traduïa amb un nou espai a la Plaça de la Vila que ens enfortia com a capitalitat econòmica  a l’hora de liderar els canvis de l’economia en el nostre territori i en el nostre país.

El nou model i el nou format de Fira de Novembre doncs, caldrà posar-lo en pràctica el proper any però, la Fira no només són els espais firals i els estands sinó tota una dinamització econòmica de la ciutat. La gent es mou per la fira, surt el carrer, entra a les botigues i consumeix als bars i restaurants de la nostra ciutat. Enguany, evidentment, la situació és una altra. Amb tot, no deixem de concebre la fira com un esdeveniment de dinamització econòmica de Vilanova i la Geltrú i per això col·laborem amb les diferents associacions per acompanyar la Fira de Novembre de diferents campanyes. Entre elles trobem el Destapa’t, la ruta de la tapa amb el Gremi d’Hostaleria i Restauració -que aquest any no es pot dur a terme durant la fira-, i l’altra la campanya dels Comerços Oberts, on els comerços de Vilanova i la Geltrú ofereixen diferents descomptes i oportunitats dels seus productes.

La Fira d’enguany és una fira totalment atípica però, no per això hem de renunciar a la dinamització dels nostres comerços de proximitat. Vilanova i la Geltrú s’omple de botigues que engalanen els seus espais, ofereixen aires de fira i presenten tot un seguit de promocions. Com a ciutat, necessitem un comerç de proximitat fort i, en moments com aquests és important que fem costat als nostres comerciants, que sortim als carrers a veure els seus aparadors, que entrem a les seves botigues per conèixer-ne els seus avantatges i que consumim a la nostra ciutat perquè el comerç també forma part del nostre dinamisme, de la nostra identitat i de la nostra activitat econòmica. I si les circumstàncies no ens permeten sortir de casa, podem connectar-nos als seus portals virtuals, comprar-hi i demanar que ens ho portin a casa. Som ciutat comercial i és necessari que, entre tots, protegim el nostre comerç de proximitat.

Aquesta no ha de ser la fira de la pandèmia des d’una visió negativa sinó, ans al contrari, aquesta ha de ser la fira de la llum, del làser i de l’enfortiment del nostre centre comercial amb mirada de present i de futur, amb mirada optimista i d’injecció d’energia i activitat en tots els àmbits. Amb aquesta voluntat, posem llum a la fira i al comerç de proximitat incrementant la llum als principals carrers comercials, ens dotem d’un fil musical i instal·lem un làser blau que va de punta a punta de la Rambla perquè la fira també és el nostre comerç i la fira també es viu al carrer. Omplim-nos de llum, omplim-nos de fira i protegim entre tots, el nostre comerç de proximitat.

Molt bona fira!

Jordi Medina Alsina

Deixa un comentari