Les Jornades Europees de Patrimoni a Vilanova i la Geltrú

Per primer cop tots els museus, centre d’interpretació i jaciments arqueològics de Vilanova i la Geltrú celebren conjuntament les Jornades Europees de Patrimoni. El Museu del Ferrocarril, la Biblioteca Museu Víctor Balaguer, el Museu Romàntic Can Papiol, l’Espai Far, la Torre Blava, la Masia d’en Cabanyes, la Sala i el jaciment de Darró presenten un conjunt d’activitats per tal de difondre el seu patrimoni cultural i apropar-lo a la ciutadania. Aquesta presentació conjunta dels vuit equipament patrimonials és un inici d’unes col·laboracions periòdiques que es realitzaran al llarg del calendari festiu de Vilanova i la Geltrú.

Les Jornades Europees de Patrimoni són una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea per tal de donar a conèixer el patrimoni. Els diferents països organitzen aquestes jornades amb activitats gratuïtes i jornada de portes obertes en un dels caps de setmana de setembre o octubre. En el cas de Catalunya, les Jornades Europees de Patrimoni es celebren el cap de setmana del 12,13 i 14 d’octubre. A Vilanova i la Geltrú, davant el volum d’activitats previstes s’han volgut desenvolupar en dos caps de setmana aprofitant així el primer diumenge de mes, el Cap de setmana Ibèric del jaciment de Darró i l’Arts i Natura Festival de la Masia d’en Cabanyes.

La presentació conjunta de totes les activitats sota el paraigües “Museus de Vilanova i la Geltrú” persegueix l’objectiu d’arribar a més gent i d’oferir un ventall més ample d’actes relacionats amb els museus i el patrimoni cultural de la capital del Garraf. Aquest paraigües ens ha de permetre fer-nos més visibles al territori presentant els museus de la ciutat com un tot -independentment de la titularitat i la gestió que tinguin cadascun d’ells-. Esperem doncs, poder presentar ben aviat la marca Museus de Vilanova i la Geltrú havent-la debatut i consesuat amb tots els equipaments museístics i patrimonials que tenim a la ciutat.

La programació està formada per una quarantena d’activitats i un concurs de fotografia. Entre les activitats en destaquen els itineraris històrics, les visites temàtiques, les visites familiars, les jornades de portes obertes i els diferents tallers familiars. Podeu consultar la quarantena d’activitats previstes al següent enllaç.

Bones Jornades Europees de Patrimoni 2018!

Jordi Medina Alsina

Leave A Reply

Navigate