Crec, primer de tot, que no ens hem de cansar de dir que el Diari de Vilanova és el periòdic més antic de tot l’estat espanyol. És evident doncs, que la seva història el fa ser un element que forma part de la identitat i el patrimoni de la ciutat de Vilanova i la Geltrú. Els seus cent seixanta-cinc anys d’existència el doten d’un coneixement i d’una mirada amb perspectiva única, reflex de la supervivència i adatació als diferents temps passats. En els últims anys, el periodisme no ha passat pels seus millors moments, hi ha hagut moltes interferències i intrusions i s’ha posat en perill la supervivència de molts periòdics i mitjans de comunicació. Malgrat totes les dificultats, el Diari de Vilanova ha continuat la seva peridiocitat i s’ha mantingut com a periòdic de referència a la ciutat de Vilanova i la Geltrú i a la comarca del Garraf.
Avui, en l’era de la informació, la comunicació i la globalitat, els mitjans de comunicació també han d’adaptar-se als nous temps i això és el que ha fet el nou Diari de Vilanova. A cada instant rebem informació per diverses vies i ja no es tracta tant d’informar i comunicar sinó d’analitzar i aprofundir el que es transmet. I això és el que es percep del nou Diari de Vilanova: trobem més anàlisi i més entrevistes, notícies ampliades que s’enllacen i que es contrasten amb altres municipis, bafarades d’opinió intruduïdes en l’espai de la notícia per mostrar altres punts de vista, breus de notícia referents a municipis de les altres comarques penedesenques, etc. El nou Diari de Vilanova respon doncs, a les demandes del segle XXI i assegura així la seva supervivència i adaptació als nous temps i a les noves demandes de la gent que vol estar ben informada.
El diari, com a mitjà de comunicació local i comarcal, és també l’altaveu del que es mou a la ciutat de Vilanova i la Geltrú i té un paper clau i imprescindible a l’hora de fer ciutat: de conèixer-la, d’entendre-la, de sentir-se’n part activa i d’estimar-la i valorar-la. El Diari de Vilanova però, no es limita tan sols a Vilanova i la Geltrú sinó que tracta la resta de municipis de la comarca i amplia la seva extensió per tot l’àmbit territorial del Penedès (Garraf, Alt i Baix Penedès i la major part de l’Anoia). El Diari de Vilanova doncs, és un dels elements que forja la futura vegueria del Penedès i no dóna l’esquena als temes de país que ens afecten. La seva nova classificació de les notícies respon a aquesta voluntat d’expansió territorial amb vocació clara de servei a la ciutadania.
El seu nou disseny, la seva estètica renovada i el seu nou tamany el fan més còmode, agradable i atractiu. De ben segur que molts de vosaltres us heu deixat enamorar per aquest nou Diari de Vilanova. Que continuï sent així i que per molts anys més puguem seguir tenint el Diari de Vilanova a les nostres mans. Estiguem-ne orgullosos tot els vilanovins, vilanovines i tots els de la comarca del Garraf. Avui hem fet un pas de gegant en la nostra projecció conjunta. Felicitats i moltes gràcies a tots aquells que ho heu fet possible i que continuareu fent-ho possible setmana darrera setmana. L’enhorabona perquè el nou Diari de Vilanova és un gran encert!